
In de raadsvergadering van 28 juni stelde ik enkele vragen over de afhandeling van de bezwaarschriften inzake de Onroerende Zaak Belasting. Diverse inwoners hadden bij mij opmerkingen gemaakt over de afhandeling van de bezwaren. Ze zijn benieuwd wanneer de afhandeling plaatsvindt en hoe de procedure verder verloopt. Aangezien de raad graag wil dat goed met de inwoners wordt gecommuniceerd, zou naar mijn mening een briefje aan de bezwaarmakers over de stand van zaken wenselijk zijn.
Concreet heb ik het college daarom de volgende vragen gesteld: 1. Hoeveel bezwaren zijn er binnengekomen en hoe verhoudt zich dit aantal tot voorgaande keren? 2. Wanneer verwacht het college de afhandeling van de meeste bezwaren te hebben afgerond? 3. Is het college bereid de bezwaarmakers een korte algemene brief te sturen waarin de verdere procedure beschreven staat?
Concreet heb ik het college daarom de volgende vragen gesteld: 1. Hoeveel bezwaren zijn er binnengekomen en hoe verhoudt zich dit aantal tot voorgaande keren? 2. Wanneer verwacht het college de afhandeling van de meeste bezwaren te hebben afgerond? 3. Is het college bereid de bezwaarmakers een korte algemene brief te sturen waarin de verdere procedure beschreven staat?
Wethouder Mulder heeft in de vergadering heldere antwoorden gegeven en toegezegd alle bezwaarmakers een korte brief met een toelichting over de procedure te sturen. Dit inclusief een aanduiding van de verwachte afhandelingstermijn. Deze brief is medio juli aan alle bezwaarmakers verstuurd, zo kreeg ik vandaag te horen. Eenzelfde brief is ook verzonden aan bezwaarmakers tegen de aanslagen afvalstoffenheffing en rioolrecht. Ik ben blij dat de bezwaarmakers nu tenminste goed weten waar ze aan toe zijn. Of het bezwaar ook terecht is, moet natuurlijk nog blijken. Als bij de afhandeling iets niet goed verloopt, hoor ik het uiteraard graag.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten