12.12.09

Mobiele snelheidsmeter

De 30 km/u zone staat in de belangstelling. CDA-kamerlid Sander de Rouwe wil dat automobilisten die in woonwijken veel te hard rijden een taakstraf krijgen. W70 vroeg afgelopen raadsvergadering aandacht voor te snel rijdende buschauffeurs. Persoonlijk sluit ik me graag bij deze punten aan. Er wordt veel te hard gereden in woonwijken. Asociaal en onacceptabel!
Op bijvoorbeeld de Boordseweg, Weverstraat en in de Beukenlaan, waar 30 km/u de maximum snelheid is, zie ik automobilisten met 70 tot 80 km/u passeren. Deze mensen kunnen echt niet stoppen als mijn of uw kinderen plotseling de straat op rennen. Ook op de Refeling, Brabantring en bijvoorbeeld de Laan van Nuenhem zie ik geregeld automobilisten absurd snel rijden.
Graag zou ik het College van B&W willen verzoeken om tijdelijk enkele mobiele snelheidsmeters te plaatsen. In Eindhoven heb ik er al een paar keer één zien hangen. Zo’n meter confronteert de automobilist met zijn actuele snelheid. Daardoor rijden de meeste mensen al wat langzamer. Het asociale volk dat dan nog veel te hard blijft racen, moet gewoon hard worden aangepakt. Bijvoorbeeld met een taakstraf, zoals het CDA wil, of gewoon een tijdje het rijbewijs inleveren. De 30 km/u zone hebben we niet voor niets ingevoerd.

1 opmerking:

Unknown zei

Vaak is harder rijden dan 30 niet asociaal.
Vaak zijn wegen waar dat gebeurd ook gewoon ontworpen op een snelheid van 50 km per uur.
Logisch dat daar dan ook harder dan 30 km gereden word.
De Brabantring is zo'n voorbeeld.
In zindelijk bestuurde gemeentes blijft zo'n wijk ontsluitingsweg dan ook gewoon 50 km.
Alles 30 km maken is amateuristisch wanbestuur.