22.2.13

Mededeling inzake kandidaatstelling


Gisteren sprak ik bij aanvang van de raadsvergadering onderstaande mededeling uit.   


Voorzitter, dank voor de gelegenheid om in deze raadsvergadering een korte mededeling te mogen doen.

Op 19 maart 2014 vinden er gemeenteraadsverkiezingen plaats. Binnen de Partij van de Arbeid is het een goede gewoonte om vanaf ongeveer een jaar voor de verkiezingen te gaan werken aan een goede kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma. Vanavond is de laatste reguliere raadsvergadering een jaar voor de verkiezingen en deel ik u mede dat ik mijn fractie en het bestuur van de PvdA te kennen heb gegeven mezelf niet beschikbaar te zullen stellen voor een verkiesbare plaats op de kandidatenlijst van onze partij.

Graag gebruik ik deze gelegenheid om de wens uit te spreken dat de raad voor tenminste tweederde ververst. Naar mijn mening is er dan voldoende vers bloed om hopelijk in goede harmonie en los van allerlei historisch opgebouwde relationele ongemakken te bouwen aan een stabiel bestuurlijk Nuenen. Graag roep ik de inwoners van Nuenen op zich te melden bij de politieke partij van hun voorkeur. Voor zover ik het kan overzien staan alle politieke partijen in Nuenen open voor nieuw talent.

CDA prominent Pieter van Geel heeft ooit gezegd: “één periode is te kort en drie periodes zijn te lang”.  Aan het eind van deze bestuursperiode heb ik twee termijnen in de raad gezeten. Met veel plezier heb ik vanaf 2006 mijn bijdrage aan het openbaar bestuur mogen leveren. Ik blijf dat met evenveel inzet en enthousiasme doen tot aan de installatie van de nieuwe raad na de verkiezingen in 2014. Kort en goed, om elk gerucht in de kiem te smoren:  mijn ambitie is het om lijstduwer te worden. Het is natuurlijk nog afwachten of de kandidaatstellingscommissie van de PvdA Nuenen mij die eer gunt.  :-)

Dank voor uw aandacht.

Geen opmerkingen: